dinsdag 7 juni 2011

Jurkje voor grote pop


Smock-jurkje voor BabyBorn
Voor Maureen ben ik een jumpsuit aan het maken waarbij ik moet smocken. Dat had ik nog nooit gedaan, dus met een proeflapje begonnen. Nu vind ik zomaar wat heen en weer smocken vrij zinloos, daarom besloot ik er een poppenjurkje van te maken. Ik heb de borstomtrek van de BabyBorn pop opgemeten (30 cm) en deze keer 2 gedaan. Voor de lengte van het jurkje heb ik 20 cm genomen. Het bovenste gedeelte heb ik gesmockt door elastisch garen te gebruiken (in het onderste spoeltje). Dat ging hartstikke goed. Daarna de achterkant dicht gestikt. Van elastisch biaisband heb ik schouderbandjes gemaakt en dit komt ook aan de onderkant terug. De volgende keer zou ik de schouderbandjes iets meer naar het midden maken, want nu zakken ze af en toe af.
Pop is helemaal blij met haar nieuwe jurk ;-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten